Tuen tarpeen tunnistaminen
Tavoitteena on niiden lasten tunnistaminen, jotka syystä tai toisesta jäävät taidoissaan alle ikä- tai luokkatason tai eivät ole edistyneet riittävästi suhteessa oppimiselle asetettuihin tavoitteisiin. Tuen tarvetta koskeva arviointi on hyvä tehdä koko opetusryhmälle.
1. ja 2. luokille on saatavilla maksutta lukemisen tuen tarpeen arviointi digitaalisena välineenä. Se vastaa sisällöiltään LukiMat-palvelun lukemisen ja kirjoittamisen 1. ja 2. luokan kevään tuen tarpeen tunnistamisen välineitä. Väline sisältää myös peruslaskutaidon sujuvuuden arviointitehtävät. Alakoulujen DigiLukiseula.
Tulostettavana tästä osasta löydät käsikirjat ja lomakkeet esikoululaisten sekä 1. ja 2. luokkalaisten lasten matematiikan tuen tarpeen arvioimista varten. Vastaavasti Lukemisen ja kirjoittamisen tuen tarpeen arvioimista varten löydät käsikirjat ja lomakkeet 1. ja 2. luokille.