Sijainti: Pääsivu Matematiikka Materiaalit Tietokoneohjelmat LukiMat-ohjelmien oppaat Numerorata -Opas Pelin lopettaminen

Pelin lopettaminen

Numerorata-pelin valikkotoiminnot ja pelin lopettaminen.

Valikko

Numerorata, valikkoValinta- ja Pelilauta -ruuduissa on vasemmalla ylhäällä kuva, jossa lukee VALIKKO. Klikkaamalla tätä kuvaa, pääset valitsemaan seuraavista toiminnoista:

 

  1. Vaihda pelaaja (huomaa, että kesken jäävä kenttä ei tallennu pelaajan tietoihin)
  2. Lopeta peli (kirjaudut kokonaan ulos pelistä) TAI
  3. Palaa peliin (menossa olevaan pelikenttään)

Huomio!

Voit myös lopettaa pelin painamalla tietokoneesi ESC-näppäintä. Tämän voi tehdä missä tahansa pelin vaiheessa. Huomaa kuitenkin, että kesken jäänyt kenttä ei tallennu koneen muistiin.

Peli on päättynyt

Numerorata, loppu (Merenalainen maailma) Numerorata, loppu (Viidakko)

"Peli on päättynyt" -ruudussa pelaaja kuulee äänen "Hyvä, sinä voitit!" tai "Huonoa tuuria, hävisit tällä kertaa" riippuen pelin tuloksesta. Peli kertoo myös voitettujen pelien määrän kaikista pelatuista peleistä kyseisellä pelikerralla. Pelaaja klikkaa alhaalla olevaa tuttua kuvaa joko simpukkaa (Merenalainen maailma) tai kukkia (Viidakko). Pelaaja pääsee klikkauksen jälkeen vapauttamaan vankia tai hävittyään valitsemaan itselleen haluamaansa pelimaailmaa.

Vapauta vanki klikkaamalla sitä

Kun pelaaja on voittanut kentän, ja klikannut simpukan tai kukkien kuvaa, hän pääsee vapauttamaan vankia.

Tässä näet kaikki ne eläimet, jotka olet pelastanut.

Tarvitset niitä yhteensä seitsemän vapauttaaksesi uuden pelihahmon.

Numerorata, pelastetut (Merenalainen maailma)
Tässä ruudussa pelaaja näkee pelastamiensa kalojen tai vastaavasti perhosten lukumäärän. Näistä ruuduista pääsee aloittamaan uuden kentän klikkaamalla tuttua simpukkaa tai kukkien kuvaa. Tällöin pelaajalle avautuu "Valitse maailma, jossa haluat pelata"-ruutu. Jos pelastettuja kaloja TAI perhosia on yhteensä seitsemän, pelaajalle vapautuu uusi pelihahmo molempiin maailmoihin.

sivun alkuun