Pelilauta-ruutu
Pelaaja kuulee ääniohjeen "Klikkaile hiirtä pelilaudalla ja laske askeleesi.". Pelaaja klikkaa saamansa lukumäärän hiirellä pelilaudalle joko yksitellen, osissa tai kerralla. Tämän jälkeen hahmo liikkuu lukumäärän osoittamaan ruutuun. Pelaaja klikkaa myös vastustajan askeleet laudalle kuultuaan vastustajan sanovan "Liikuta nyt minua eteenpäin". Vastustajan hahmo liikkuu klikkaamisen jälkeen lukumäärän osoittamaan ruutuun. Nämä molemmat ääniohjeet voi keskeyttää aloittamalla klikkaamisen kesken ohjeen.
Huomio!
Jos hahmot päätyvät jossain vaiheessa peliä samaan ruutuun, on toisen väistettävä yksi askel taaksepäin. Peli tekee sen automaattisesti.
Ansat
Kun pelaaja on liikuttanut molempia hahmoja eteenpäin, pelilaudalle saattaa ilmestyä ilkeitä kasveja. Niiden yhteydessä oleva luku ilmoittaa, kuinka monta askelta peli liikuttaa siihen joutunutta pelaajaa taaksepäin. Ennen ansojen ilmestymistä pelaaja kuulee äänen "Varo. Reitillä on vaaroja".
Merenalaisen maailman ansat
Viidakon ansat
Palaa peliruutuun
Pelilauta-ruudun oikeassa yläkulmassa on nuolen kuva. Kun pelaaja on liikuttanut hahmoja pelilaudalla, hän kuulee musiikin ja laudalle saattaa ilmestyä em. ansoja. Jos ansoja ei tule, pelaaja kuulee vain musiikin. Musiikin jälkeen pelaaja kuulee ohjeen "Klikkaa hiirellä ylhäällä olevaan nuolta ja tee uusi valinta".
Klikkauksen jälkeen pelaajalle avautuu tuttu peliruutu, johon ilmestyy uudet lukumäärät. Pelaaja tekee niiden välillä uuden valinnan.
Huomio!
Nuolta voi klikata jo kesken ääniohjeen ja pelaaja pääsee näin palaamaan nopeammin peliruutuun. Myöhemmin tämä ohje ei välttämättä kuulu lainkaan, kun voidaan olettaa, että idea on jo ymmärretty. Tällöin pelaaja kuulee vain lyhyen musiikin, jonka jälkeen nuolta voi klikata. Musiikin aikana klikattaessa nuolesta ei vielä pääse palaamaan peliruutuun.