Valitse pelimaailma
Tässä ruudussa pelaaja tekee valinnan, kummassa pelimaailmassa hän haluaa pelata. Vaihtoehtoina ovat Merenalainen maailma ja Viidakko. Pelaaja voi vaihtaa maailmaa jokaisen läpipelatun kentän jälkeen.
Huomio!
Pelin idea ja sisällöt ovat täysin samanlaisia riippumatta pelimaailman valinnasta. Ero on ainoastaan graafisessa ulkoasussa.
Ohjeruutu
Seuraavaksi pelissä avautuu Ohjeruutu. Pelaaja kuulee smaan ohjeen, mikä näkyy kirjoitettuna ruudussa. Ohjaajan tulee varmistaa, että pelaaja ymmärtää pelin idean. Tarkoituksena on, että pelaaja tutustuu peliin ensimmäisellä kerralla yhdessä ohjaajansa kanssa "Testi, Lapsi" -nimellä.
Merenalaisessa maailmassa tekstikehyksen alapuolella on simpukan kuva, jonka vieressä on nuoli. Klikkaamalla tätä kuvaa, ruudusta pääsee eteenpäin. Viidakko-maailmassa tässä vastaavassa kuvassa on kaksi valkoista kukkaa.
Nämä samat kuvat ilmestyvät seuraavan kerran ruudun alaosaan, kun pelikenttä on pelattu läpi. Tällöin pelaaja klikkaa jälleen kuvaa ja hänet ohjataan eteenpäin.
Valitse itsellesi pelihahmo
Klikattuaan alhaalta simpukkaa tai kukkia, pelaajalle avautuu ruutu, jossa hän saa valita itselleen pelihahmon. Alussa vapaita hahmoja on vain yksi kummassakin pelimaailmassa.
Kun pelaaja voittaa yhden pelikentän hän saa vapauttaa joko kalan (Merenalainen maailma) tai perhosen (Viidakko). Pelaaja tarvitsee yhteensä seitsemän (7) kalaa TAI vastaavasti seitsemän (7) perhosta, jotta hän saa vapauttaa uuden pelihahmon. Tällöin uusi pelihahmo vapautuu molemmista maailmoista. Voittoja ei tarvitse pelata yhtäjaksoisesti, vaan ne tallentuvat pelaajan tietoihin. On kuitenkin tärkeää, että pelaaja pelaa aina meneillään olevan kentän loppuun saakka. Kesken jäänyt kenttä ei tallennu, vaan pelaaja aloittaa aina kentän alusta.
Huomio!
Vapautettuja kaloja ja perhosia ei voida laskea yhteen (3 kalaa + 4 perhosta = 7 eläintä), vaan voitot on kerättävä maailmakohtaisesti.