Yleiset matemaattiset taidot
Onko yksin tai ryhmässä pelaamisella merkitystä taitojen kehittymiselle?
Ke, F. & Grabowski, B. 2007. Gameplaying for Maths Learning: Cooperative or Not? British Journal of Educational Technology, Vol 38, No 2, 249-259.
The Math Blaster -pelin vaikutukset tarkkaavuuteen ja matematiikan pulmiin
Mautone, J. A., DuPaul, G. J. & Jitendra, A. K. 2005. The Effects of Computer-Assisted Instruction on the Mathematics Performance and Classroom Behavior of Children With ADHD. Journal of Attention Disorders, Vol 9, No 1, 301-312.
Sokeiden ja heikkonäköisten matemaattisten taitojen kehittäminen Theo & Seth -ohjelmalla
Sánchez, J. & Sáenz, M. 2005. Developing Mathematics Skills through Audio Interfaces. Proceedings of 11th International Conference on Human-Computer Interaction, Las Vegas. July 22-27.
Auditiivisen ja visuaalisen muistin sekä matemaattisten taitojen kehittäminen Audio Math -ohjelmalla
Sánchez, J. H. & Flores, H. E. 2004. Audio Math: blind children learning mathematics through audio. Proceedings of 5th International Conference Disability, Virtual Reality and Associated Technologies. (http://www.icdvrat.reading.ac.uk/2004/index.htm#abstracts-section-iii).
Kuinka itsesäätelystrategioita tukemalla voidaan vaikuttaa riski-lasten matematiikkaan?
Elliot, A. & Hall, N. 1997. The Impact of Self-Regulatory Teaching Strategies on "At-Risk" Preschoolers' Mathematical Learning in a Computer-Mediated Environment. Journal of Computing in Childhood Education, Vol 8, No 2/3, 187-198.
Logo -ohjelmointiympäristön ja tietokoneavusteisen opetuksen vaikutukset kognitiivisiin taitoihin ja luovuuteen
Clements, D. H. 1986. Effects of Logo and CAI Environments on Cognition and Creativity. Journal of Educational Psychology, Vol 78, No 4, 309-318.
Tietokoneavusteisen ja opettajajohtoisen harjoittelun vaikutusten vertaaminen
Trifiletti, J. J. , Frith, G. H. & Armstrong, S. 1984. Microcomputers versus Resource Rooms for LD Students: A Preliminary Investigation of the Effects on Math Skills. Learning Disability Quarterly, Vol 7, No 1, 69-76.