Aritmetiikka
Yhteen- ja vähennyslaskutaitojen harjoittelu FLASH-ohjelmilla
Fuchs, L. S., Fuchs, D., Hamlet, C. L., Powell, S. R., Capizzi, A. M. & Seethaler, P.M. 2006. The Effects of Computer-Assisted Instruction on Number Combination Skill in At-Risk First Graders. Journal of Learning Disabilities, Vol 39, No 5, 467-475.
Skills Arenaa pelaamalla paremmaksi yhteen- ja vähennyslaskijaksi
Shin, N., Norris, C. & Soloway, E. 2006. Effects of Handheld Games on Students Learning in Mathematics. Proceedings of the 7th International Conference on Learning Sciences. Indiana University, Bloomington IN, June 27 -July 1.
Ketkä hyötyvät eniten aritmeettisesta drillausharjoittelusta?
Hativa, N. & Shorer, D. 1989. Sosioeconomic Status, Aptitude and Gender Differences in CAI Gains of Arithmetic. Journal of Educational Research, Vol 83, No 1, 11-21.
Aritmetiikka, matemaattinen itsetunto ja koulutyytyväisyys
Mevarech, Z. R. & Rich, Y. 1985. Effects of Computer-Assisted Mathematics Instruction on Disadvantaged Pupils' Cognitive and Affective Development. Journal of Educational Research, Vol 79, No 1, 5-11.
Yhteenlaskutaidon kehittäminen Fish Chase -pelillä
Kraus, W. H. 1981. Using a Computer Game to Reinforce Skills in Addition Basic Facts in Second Grade. Journal for Research in Mathematics Education, Vol 12, No 2, 152-155.